پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۲۳:۳۷

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:
امروز هیچ محدودیت و تحریمی در حوزه دریا نداریم

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مراسم چهارمین نمایشگاه بین المللی دریایی با مراسم سال‌های پیش متفاوت است چرا که در یک فضای جدید و در شرایط پسابرجام برگزار شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، محمد سعید نژاد که در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت اظهار داشت: من رسما اعلام می‌کنم که ما هم اکنون در حوزه دریا با هیچگونه محدودیتی روبرو نیستیم. وی با اشاره به محدودیت‌هایی که به واسطه تحریم‌ها ایجاد شده بود اذعان کرد: خط ملی کشتیرانی، بنادر کشور و حتی حوزه تامین تجهیزات با محدودیت تحریم‌ها روبرو بودند اما اکنون و در فضای جدید و پسابرجام این محدودیت‌ها دیگر‌ وجود ندارد.

سعیدنژاد در ادامه سخنانش اتمام محدودیت‌های تحریمی را محدود به حوزه حمل ونقل ندانست و گفت: در حوزه بیمه و موسسات رده بندی نیز همه تحریم‌ها لغو شده است این در حالی است که در دوران تحریم ما این امکان را یافتیم که در این دو حوزه امکانات بومی و داخلی ایجاد کنیم. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اشتیاق و رقابت شرکت‌های خارجی برای حضور در بخش بیمه و رده بندی دریایی تاکید کرد: سازمان بنادر ضمن حمایت از موسسات داخلی شرط فعالیت شرکت‌های خارجی در این بخش را منوط به مشارکت با شرکت‌ها و موسسات داخلی اعلام کرده است. وی همچنین رقابت شرکت‌های خارجی برای تامین تجهیزات بندری تنگاتنگ دانست و گفت: ما در این حوزه نیز اولویت را حمایت از صنایع داخلی و مشروط به انتقال تکنولوژی تامین سهم داخلی تعیین کرده ایم که با سیاست و نظر وزارت صنعت، معدن و‌تجارت همراه خواهد بود.

رقابت خطوط مختلف کشتیرانی بین المللی برای گرفتن ویندو از بنادر کشور از دیگر مواردی بود که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به آن‌پرداخت و اظهار داشت: حضور و سرمایه‌گذاری خطوط بین المللی و اپراتورهای بندری خارجی‌نیز بدون مشارکت با طرف‌های ایرانی مقدور نخواهد بود.  سعید نژاد تعداد درخواست‌های سرمایه گذاری بین المللی از سوی شرکت‌های بزرگ را تنها در بندر شهید رجایی ۹ مورد اعلام کرد و گفت: این بندر به دلیل موقعیت ویژه ای‌که دارد بسیار مورد توجه طرف‌های خارجی است. لازم به توضیح است که چهارمین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران همزمان با هفته جهانی دریانوردی از تاریخ سوم تا ششم مهرماه در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است.



  کد خبر : 2416
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :